بدون دسته بندی

توضیحات و دانلود نرم افزار Illustrator

Illustrator

ایلوستریتور یا به انگلیسی illustrator یکی از محصولات معروف شرکت ادوبی است که از سوی نقاشان و طراحان کارهای گرافیکی برای ایجاد تصاویر وکتور مورد استفاده قرار می گیرد. ایلوستریتور نخستین بار در ۱۹ مارس سال ۱۹۸۷ میلادی برای استفاده سیستم عامل مکینتاش عرضه و سپس در سال ۱۹۸۹ نسخه ویندوز آن ارائه شد. ادوبی برای توسعه این نرم افزار ویژگی هایی در قالب لایسنس ارائه کرده و آنها را به کاربران این نرم افزار می فروشد. پسوندی که برای نرم افزارهای ساخته شده توسط کمپانی ادوبی تعریف شده بود از ابتدا تا سال ۲۰۱۲، CS بود اما پس از این، CC پسوندی بود که به این نرم افزارها اختصاص داده شد.

کورل دراو اما نرم افزار دیگری است که در زمینه ساخت و ادیت تصاویر عرضه شده است اما ایلوستریتور تقریبا بی نقص ترین نرم افزار موجود در این عرصه از ابتدا تا به حال است

Illustrator 001 1024x484

کاربرد ایلوستریتور و ویژگی های آن:

ایلوستریتور (ایلاستریتور) را باید نرم افزار محبوب طراحان گرافیکی از جمله فونت ها ، لوگو، اینفوگرافی ها ، نمودار و چارت ها و… دانست اما با این حال چون به کارگیری این نرم افزار کمی پیچیده تر از فتوشاپ است، به همین دلیل افراد کمتری سراغ این نرم افزار می آیند. اما طراحان آثار گرافیکی با ابزارهای این نرم افزار آشنایی تقریبا کاملی دارند و با تلفیق این نرم افزار با فتوشاپ می توانند آثاری بی بدیل به وجود آورند.

همانند سایر نرم افزارهای شرکت ادوبی، محیط ایلوستریتور هم مشابه نرم افزارهای دیگر است، یعنی اگر به محیط یکی از این نرم افزارها آشناییت داشته باشید، کار با این نرم افزار برای شما راحت تر است.

چند فرمت فایل PDF ، EPS ، Ai و SVG فرمت هایی هستند که ایلوستریتور قادر به فراخوانی آنها خواهد بود و توانایی ویرایش و ذخیره کردن فایل های با فرمت های فوق را دارا است.

از قابلیت های جذاب ایلوستریتور می توان به این اشاره کرد که می توان تصاویر متحرک با کیفیت، مانند لوگوی انتظار و لودینگ نرم افزار اسنپ که در آن نقطه های حرف پ کوچک و بزرگ می شوند را ساخت.

همچنین به کمک ویژگی ساخت فایل های svg ، طراحان سایت می توانند از  نرم افزار ایلوستریتور هم استفاده کنند. فایل های svg به خاطر حجم بسیار پایین اما کیفیت بالا و قابلیت مقیاس پذیری بسیار بالا در روش های به روز طراحی سایت توسط طراحان به وفور ساخته می شوند. دلیل این استفاده این است که  لازم نیست برای داشتن یک لوگو باکیفیت یا اندازه بزرگ در سایت، تصویری بزرگ را در طراحی سایت قرار بدهید و با استفاده از این تصاویر می توانید در ابعاد دلخواه خودتان آنها را داشته و ذخیره کنید.

طراحی تصاویر سه بعدی یکی دیگر از ویژگی های  نرم افزار ایلوستریتور است تا بتوانید با طراحی آنها ضمن خروج از دنیای طراحی آثار دو بعدی، به دنیای طرح های سه بعدی ورود کنید تا بتوانید دیزاین هایی جذاب و گیرا طراحی و تدوین کنید. تایپوگرافی ها هم از گونه کارهای گرافیکی هستند که در این نرم افزار قابلیت طراحی آنها را دارید

Illustrator 002 1024x576

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Illustrator CC:

– ابزار رسم بردار پیشرفته
– ابزار تایپ لمسی
– جستجوی فونت
– عملکرد سریع تر
– قابلیت ایجاد طرح های مجعد برای صفحات وب و موبایل ها
– قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
– امکان وارد کردن چندین فایل در طرح ایلاستریتور شما به صورت هم زمان و با کنترل جدید
– قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
– استخراج سی اس اس
– قابلیت کشیدن طرح های مختلف و وابسته به یک دستگاه خاص برای تنظیم سایز خروجی
– تصاویر Unembedded
– بسته بندی فایل
– پشتیبانی از زبان فارسی
– سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
– و …

دانلود مناسب ترین نرم افزار Illustrator از سایت P30download به صورت رایگان:

دانلود Adobe Illustrator CC 2014 v18.1.1 x86/x64 – نرم افزار ادوبی ایلاستریتور سی سی

منابع: Mrsalar و P30Download